Alex en Jessica naar Azie

Vietnam has it all

Als we nu zouden vertellen wat we de afgelopen weken allemaal hebben gedaan, dan zou dit verhaal 1: heel langdradig worden om te lezen en 2: een verhaal worden dat rechtstreeks in een vakantiebrochure kan. Want echt waar Vietnam has it all! We hebben het bruisende Hanoi gezien, een oude citadel en een koloniaal stadje bezocht, in een hutje aan het strand gezeten, gecruised en we zijn met de easy riders de hooglanden in geweest. En alles was gaaf maar met de easy riders op stap was heel gaaf!

Op een zekere middag stapten we niets vermoedend uit de bus in Dalat. We hadden een idee van waar we wilden slapen en de busmaatschappij verzorgde een gratis transfer naar dit hotel. Als echte Nederlanders houden we natuurlijk wel van gratis dus we stonden naast de bus te wachten totdat we met deze transfer naar het hotel gebracht konden worden. Tijdens het wachten werden we uiteraard weer aangevallen door taxi chauffeurs en motorrijders of we met hen mee wilden. Maar dit hadden we allemaal niet nodig want we hadden de gratis transfer. 1 van deze mensen bleef erg aanhoudend en vertelde dat hij een easy riders was die ons middels een tour naar Saigon kon brengen. Hij sprak goed engels, had een easy rider jackje aan en onze aandacht was dus gewekt. Samen met zijn maatje hebben ze ons naar het hotel gebracht (was ook gratis) en na een goede uitleg van de tour waar we overtuigd. Wij gingen de volgende dag mee naar de Highlands van Vietnam.

De tour duurde 4 dagen en wat hebben we veel gezien en geleerd in die dagen! Meneer Lang en meneer Tan hebben ons meegenomen naar verschillende fabriekjes. Zo hebben we gezien hoe zijden wordt gemaakt, hoe casewnoten worden gepeld, rubber wordt verzameld, rijst en zwarte peper wordt verbouwd, goedkope planken worden gemaakt en waar de groenten en bloemen in Vietnam vandaan komen. Het mooie van al deze fabriekjes is dat ze onbewust heel erg duurzaam zijn want het afval van al deze fabriekjes kan worden hergebruikt of doorverkocht zodat niks hoeft te worden weggegooid.

Ook hebben we heel veel over de oorlog tussen Zuid en Noord Vietnam geleerd en gezien welke schade de bommen van America hebben aangebracht in de bergen. Meneer Lang wist hier erg veel over te vertellen en maakte stapje voor stapje duidelijk hoe het precies is gegaan. In Saigon zijn we ook nog in de tunnels geweest die de noord Vietnamezen hebben gebruikt. Ongelofelijk hoe klein dat allemaal was!

Verder hebben we op een olifant gereden en hebben we hem aan het einde bananen gevoerd. Het was een hele schattige olifant en het liefst had ik hem mee naar huis genomen maar dan moest hij van Alex in mijn rugzak en dat vond ik toch te zwaar... Dus helaas geen olifant als souvenir.

Maar goed meneer Lang en meneer Tan hebben ons veel wijzer gemaakt over Vietnam en we zijn erg blij dat we nu zoveel meer weten over een land dat heel veel diversiteit te bieden heeft in natuur en cultuur.

Terug kijkend op onze weken in Vietnam was het prachtig! Vietnam voelde tropisch en koloniaal aan. Het land is gebouwd op touristen want je kunt heel gemakkelijk met de bus overal naartoe. De toiletten zijn over het algemeen westers (het blijft een uitdagend onderwerp voor mij), mensen praten veel engels en de kinderen willen altijd naar je zwaaien en hallo zeggen omdat je anders bent (Alex bijna 2 meter en ik heb blauwe ogen).

Morgenavond vliegen we richting Nepal. En we zijn erg nieuwschierig naar wat ons nu weer te wachten staat

Laughing

Groetjes Jessic en Alex

Bobby en Lisette

Hallo reizigers, wat geweldig!
Wat super dat jullie je dan toch hebben laten overhalen! Weer een onvergetelijke ervaring erbij! Wij genieten mee vanuit Nederland waar het allemaal alweer gewend is en China zooooo ver weg lijkt! Genieten jullie verder, ook een beetje voor ons!

Liefs van ons!

Dennis K

Alweer zo'n topverhaal! Super dat jullie het zo naar jullie zin hebben en had eigenlijk niet anders verwacht ;).
Met de Easy riders is jullie dus ook bevallen! Lekker het ongerepte Vietnam bekijken en er is inderdaad heel veel te zien. Jullie hebben er echt een geweldige reis van gemaakt in Vietnam....

Nu Nepal.....ik ben benieuwd naar die verhalen.

X den

(tante) Heleen

Hoi hoi, wat een geweldige reis zijn jullie aan het maken. Heb zojuist de filmpjes bekeken echt te gaaf! Nou geniet er nog maar lekker van !!!!!
xxxxHeleen

Juul

Wat een leuk verhaal Jess & Alex!! Echt jaloerssssssssss! Super om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben, Vietnam moet een erg mooi land zijn!:-) Héél veel plezier in Nepal!
X Juul

Q

Wat een mooi verhaal! Jammer dat ik je arm- en hand bewegingen er bij moet missen :-)
Geniet! In Nederland regent het..
Liefs,

Reinier

Heey fun fun fun fun fun........Nepal wordt denk ik echt de klap op de vuurpijl... ga ervoor.
x

Maayk

Cool!!
vooral de oliant in je rugzak LOL :D
En hier? Ik heb naar je moeder gezwaaid van de week op de fiets! haha, geniet ervan Jes, wij vermaken ons hier, maar missen je wel!
Grtz,
Maayk

Henk

Hallo Jessica & Alexander,
na het lezen van jullie belevenissen in Vietnam bedenk ik hoe bijzonder het is om onwetend naar verre bestemmingen te reizen en nu zoveel ervaringen rijker te zijn. In afwachting van nieuwe verhalen e/o filmpjes, een fijne voortzetting gewenst. Hartelijke groeten, Henk.

Ilse

Wederom weer geweldig om te lezen. Die easy riders zijn super!! Tof dat jullie dat ook zo ervaren hebben!!

Ben onwijs benieuwd naar de verhalen over Nepal, volgens mij moet dat echt bijzonder zijn!

Have Fun!!

Kus

roel

een dikke hug voor jullie
dit is ECHT
fantastisch dat jullie buiten de gebaande wegen weten te treden en daarmee je innerlijk weet te verrijken
blijf genieten on your journey to wisdom and joy

liefs
Roel

Frans

Hey Jes, klinkt alsof je het super naar je zin hebt!!! Geniet ervan! xx

Tiara Tours