Alex en Jessica naar Azie

Verassing!!!

Verassing, we zijn gisteren aangekomen in Hanoi! En ja, dat is in Vietnam en nee dat stond niet in de planning... Maar in China hebben we onszelf en jullie al bewezen dat we niet zo goed zijn in het volgen van reisplanningen dus dat zetten we bij deze voort. De tweede reden is dat het in Nepal nog regenseizoen is (oeps vergeten) en daarom wachten we nog even een aantal weken voordat we naar Nepal gaan.


Maar goed Hanoi is leuk en chaotisch! We dachten dat het verkeer in China chaos was maar het lijkt wel of ze hier in Hanoi het woord chaos hebben uitgevonden. Alles gaat door elkaar en toen ik hier gister aankwam, dacht ik echt: Hoe gaan we dit overleven??? Maar gelukkig had ik (dankzij Alex) al snel in de gaten hoe het verkeer werkt en nu is het leuk. We zijn vandaag de stad in geweest en we hebben ons laten vervoeren met brommers. Want brommers zijn HET vervoersmiddel in Hanoi. Het is ongelofelijk hoeveel brommers hier rondrijden. Het aantal fietsen in Beijing valt in het niets bij het aantal brommers in Hanoi! En de mensen zijn verschrikkelijk vriendelijk en spreken (in vergelijking met veel Chinezen) aardig Engels.


Daar staat wel tegenover dat hier veel meer westerse mensen zijn dan wat wij in de afgelopen dagen in China hebben gezien. De laatste bestemmingen in China waren namelijk helemaal in het zuiden waar weinig tot geen westerse mensen kwamen. Het grappige was dat wij hierdoor net zo'n grote attractie voor de Chinezen waren als dat de Chinezen voor ons waren. Menigmaal zijn we (zonder onze toestemming) op de foto gezet. Daarnaast is mijn zelfvertrouwen enorm opgeschroefd want iedereen vond mij beautiful met mijn blauwe ogen en mijn krullende haar(voor zover het krullen zijn te noemen). Ook is er met veel bewondering naar Alex zijn voeten gekeken omdat ze zo groot waren haha.


Dit was vooral in Fenghuang, een vakantiebestemming voor de Chinese toerist. Zij kwamen hier allemaal kijken naar het prachtige dorpje aan het water. En prachtig was het! E r was geen verkeer, vrouwen zaten aan het water hun kleding te wassen, er vaarden wat bootjes rond en het had alles wat je bij een Chinees dorpje zou verwachten. We vonden het ‘enig'.


De toiletten waren trouwens ook een belevenis. Zeker de afgelopen dagen zijn we in dorpjes geweest met ‘gaten in de grond' toiletten. Toen ik deze in Beijing zag, schrok ik mij rot en wilde in er niks van weten. Maja als het niet anders kan, dan kan het niet anders. Dus in Chengdu ben ik gaan trainen en nu ben ik er super goed in haha. In het begin waren het netjes toilethokjes zodat je gewoon ‘je ding' kon doen maar als snel werden het schotjes waar je achter kon zitten, werden de toiletten goten zodat je ook precies wist wat de persoon naast je aan het doen was en gisteren is het toppunt bereikt: synchroon toiletteren. Oftewel een aantal toiletten naast elkaar met tussenschotjes en uitzicht naar de overkant. Gelukkig hebben Chinese vrouwen het op dat moment erg druk met zichzelf dat maakt het allemaal wat minder ongemakkelijk haha.


Maar goed één van de hoogtepunten in China vonden wij de Dragon's Backbones rijstterrassen. Dit is een groot dal met rijstterrassen tot er met de toppen van de bergen aan toe. Toen we beneden in het dal aankwamen, was het erg indrukwekkend en met de rugzak op gingen we naar de Inn lopen waar we wilden overnachten. Wat we toen nog niet wisten was dat deze Inn in een bergdorpje lag en wat we ook nog niet wisten was dat dit bergdorpje een half uurtje naar boven lopen was... Samen met het warme weer was dat dus best zwaar maar wel erg leuk om te doen. Aangekomen bij de Inn konden we voor 2 euro pp in een privékamer terecht en hier aangekomen, merkten we al snel dat het huis bewoog als er iemand doorheen liep haha. Het was in ieder geval een leuke ervaring en erg lekker eten, dat toch ook wel belangrijk. Van hieruit zijn we naar Nanning gegaan en Tada nu zijn we in Hanoi.


We zijn in ieder geval erg benieuwd naar wat dit land ons gaat brengen! Foto's en het eerste filmpje zijn onderweg.
Jessica en Alex

Reacties

Reacties

Martin

Ook toevallig. Zet net mail aan thuis. Ging bammetje eten. Leuk verhaal en wat een belevenissen.
Het is juist het mooiste als je ergens uitkomt wat je van te voren niet weet. Hebben Alex in ik in Canada en VS toen toch ook gedaan met de camper. Laat je leiden door de gegevens die de mensen je geven en je ziet de mooiste dingen. Veel reis plezier nog. Martin (pappie)

Martin

Ps. Als je de geschiedenis van Vietnam een beetje weet is het wel logisch dat ze redelijk engels spreken.
Hoe hebben de VS daar niet gezeten.

Q

Wat een avonturen! Ik houd wel van dat soort verrassingen :-) Succes met het synchroon toiletteren, wij houden hier wel bij synchroon lachen!!
Liefs, Q

Dennis K

Helemaal geweldig dat jullie geen planning meer hebben!! Dat is het echte reizen ;) lekker doen waar je zin in hebt:D

Zijn wel weer super belevenissen en het verkeer in Hanoi is inderdaad chaos.

Geniet lekker van Vietnam, want er zijn genoeg dingen te zien!

Liefs Dennis

Joyce

Hee Lex en Jes!!!!
Super vet al jullie verhalen!!!!
Ik ben alweer een weekje in Nederland en Dilusha herinnerde me dat jullie een blog hadden. :( Sorry van de late reactie!!!
Zondag vertrek ik op reis, aan de andere kant van de wereld dan jullie. Zelf ga ik geen blog bijhouden, dus zoek je niet suf al je straks terug in NL bent....
Ik heb er super veel zin in en hoop dat het net zo leuk wordt als jullie reis.
Mijn uitrusting is compleet, route uitgestippeld, vrijwilligerswerk geregeld, alleen nu nog vertrekken!
Ik ga jullie weer heel snel zien na 10 maart!
Succes nog met alles, en geniet ervan!!!!
Joyce

Ilse

Leuk om weer te lezen! Komt het Kameroen gevoel al omhoog al? Met het hangen boven zp'n gat? hihi

Geniet van Vietnam! Het is een erg mooi land!! Een zekere aanrader is de Easy riders in Dalat! Per moter de omgeving verkennen!
Veel meer ga ik niet vertellen, jullie moeten vooral ervaren! Das veel leuker!!

kus Ilse

kathy

Hoi Alex en Jessica....leuk om alles zo te lezen.Zeker over het toiletteren...hahaha!!!!Geniet zoveel van alles....gun het jullie.Lees jullie snel weer...trouwens gave video!!!

Liefs.....kathy.

daphne

heej sis en alex,

volgens mij heten die rijstterassen 'sawa's' :D
hahahha
(toch nog iets geleerd op t visser???)

(K) daff

teach

keep on going......doen wij ook maar dan veeeeeel minder spannend, leuk en vooral boeiend.
toch leuk dat we mee kunnen genieten

Marieke D

Wauw, wat ziet dat er geweldig uit! (Net de fotos bekeken..)

Marieke

Hey Jes!

Loop ik hier door die enorme gang, en wat denk je?! Staat Anthony daar: ''Hey Mariek, je krijgt de groetjes van Jessica!''
Dus ik zeg: '' Wat?!"
zegt hij: ''Ja, ik kwam Jessica tegen in Hanoi!"
Het moet niet gekker worden, wat is de wereld toch klein eigenlijk! Helemaal leuk!

xx Geniet er van daar!

lief zusje

hellooo

sorry ik heb een tijd niks van melaten horen maar ik lees de verahlen wel:d
ik mis jullie heel erg en omwijs tof dat jullie nu in vietnam zijn.
ik wil ook wel een keer met jullie skypen en ik moet eerlijk toegeven de tijd gaat wel heel snel vinden jullie ook niet???
ik lees mee en kijk de fotos en filmpjes die trouwens ook echt heel geniaal zijn en i see you soon.

Xies maxime and i love you

Joantje

hoi hoi alex en jes!!

Heb jullie kaart ontvangen!! super leuk!!
Ik geloof jullie gelijk als jullie zegen dat Beijing WOW was!! leuk dat jullie volgende avontuur niet op de planning stond, dat zijn meestal de leukste tripjes, helemaal geen verwachtingen dus alles is een verrassing.
Jullie verhalen zijn super!
heel heel veel plezier!!
kusje Joan en daantje

Irma

hallo vakantiegangers...
klinkt allemaal fantastisch zeg, en bedankt voor de volgeschreven kaart, erg leuk! jullie zijn toch wel terug voor mijn verjaardagsfeestje, hoop ik (6 november)
veel plezier nog
liefs tante Irma

Tante Ellen

Hoi Jessica en Alex,
wat een verrassing vandaag, een kaartje van jullie uit China. ( kan je uitreken hoelang die er over gedaan heeft haha) Zo lief dat jullie daar nog aan denken.

Wat heerlijk, lekker dingen doen wat eigenlijk niet de bedoeling was. Gewoon ff naar Vietnam......Ik geniet van de verhalen en de foto's en kijk uit naar het volgende verhaal.

Veel plezier samen, en dikke kus van mij uit een erg herfstachtig Nederland xxx

Juul

Lieve Jess en Alex,

Wat een avontuur! ;) En zoo leuk om een kaartje te krijgen als je terug komt van een weekje Portugal!:)
Ik ga `m vanavond en zaterdag wel even showen bij je teamies. x Juul

MartinC

Geweldig die verhalen, foto's en video's! Lijkt me prettig om ook weer westerse toeristen tegen te komen. Je hebt gisteravond trouwens niet veel gemist op de training.....Als je terug bent weet ik nog wel een goeie Vietnamese eettent in Den Haag. Veel plezier nog.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Tiara Tours