Alex en Jessica naar Azie

Mongolie

Hallo lieve vriendjes en vriendinnetjes (familie hoort hier natuurlijk ook bij

Laughing

Voordat we weer verder gaan met onze avonturen willen we iedereen eerst even bedanken voor alle leuke reacties!!! Het is erg leuk om te weten dat iedereen zo enthousiast is! Ook willen we even zeggen dat we een filmpje hebben gemaakt over de treinreis maar we zitten op dit moment in een land met cencuur dus we moeten nog even een manier vinden om dit op het internet te krijgen want youtube kan dus niet.

Maar goed, we zijn inmiddels anderhalve dag in Beijing maar het lijkt alsof we, bewijze van spreken, jaren geleden in Mongolie zijn geweest dankzij de indrukken die we de afgelopen dagen hebben opgedaan. Toch was het een prachtige ervaring die we niet hadden willen missen...

De eerst twee nachten in Mongolie hebben we namelijk in ger- tent geslapen. Een orginele tent van de nomaden in Mongolie.. Voordat we savonds naar bed gingen hebben we onder een prachtige heldere sterrehemel gezeten met vallende sterren enzo (heel romantisch

Tongue out
) Toen het echt te koud werd, zijn we naar bed gegaan en hebben we het kacheltje opgestookt om het warmer te maken (heel knus) Ik ben lekker in mijn slaapzak gekropen en al snel vielen we alledrie (ook onze tentgenoot) in slaap. Midden in de nacht werd ik plotseling wakker van een huilende wolf die op de rots achter ons kamp ston. Ik moest eigenlijk plassen maar dat heb ik toch maar even opgehouden, ik vond het een beetje eng... (De tweede nacht was hetzelfde ritueel maar toen moesten de mannen plassen, die durfden eerst ook niet maar hebben zich daarover heen gezet haha). Helaas om een uur of zeven moest ik echt naar de wc en mokkend ging ik mijn warme bedje uit. Toen ik de deur van de ger tent opendeed, was ik opslag weer vrolijk. Ik stond ineens tussen de koeien en de paarden te kijken naar een prachtige zonsopgang tussen de bergen, wat een WOW moment!!! Toen ik terug kwam kon Alex dit bevestigen aangezien hij ook al naar de wc was geweest haha...

We zijn die dag lekker door het landschap gaan wandelen ( We zaten trouwens beide dagen in het National Park) en we waren ge-eindigd in een boedistisch tempeltje. Erg leuk allemaal!

De laatste twee dagen hebben we in Ulan Bator doorgebracht waar het verkeer het meeste opviel... Als voetganger moest je namelijk gewoon oversteken en de auto's reden wel om je heen. Doodeng toen we dit de eerste keer deden maar gelukkig werden we er al snel goed in.

Ten slotte voor alle alcohollisten onder ons: Yakmelk bier is geen aanrader (ronduit smerig)! En het Witbiermeer is inmiddels dus al op de foto vastgelegd

Wink

Snel weer meer...

Liefs van Alex en Jessica

ps Daf je broek is goud waard! Zit lekker, droogt snel en heb ik al veel gedragen...